האשה נקנית בכסף בשטר ובביאה, אבל חכמים אמרו חציף מאן דמקדש בביאה ורב מנגיד אמאן דמקדש בביאה.
כהיום נוהגין כולם לקדש בשוה כסף, ומה עם קידושי שטר, האם נהגו פעם לקדש בשטר? האם יש נוסחאות של שטרי אירוסין בספרי הראשונים?
פייערמאן כתב:יש לציין לדברי הארחות חיים ריש הל' כתובות וז"ל "ואחר כך לוקח החתן הכתובה ונותנת ביד הכלה, ושמעתי שהמנהג הזה מפני רוב הספיקות הנולדות בקידושין, שאם לא יועילו הקידושין הראשונים יועילו אלו שיהיו בשטר, שכך כתוב בה הוי לי לאינתו כדת משה וישראל" עכ"ל
ובאמת יש בו משום חידוש, דשטר כתובה כשר לקידושין, הא אינה כתובה לשמה ושלא מעתה, וכבר תמהו בזה ואכ"מ, אבל עכ"פ לפי"ז נמצא דבמקומות שנוהגים כן אפשר שהקידושין הוא בשטר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 116 אורחים