צדדי הספק:
מי נימא, דהאיסור שגזרו חכמים בימי צום - נובע מהנאת השתייה - מה שאין כן הכא דליכא.
או דילמא, האיסור שגזרו חכמים בימי צום - נובע מהחיוב להחליש את הגוף - וא"כ ה"ה הכא דיש לאסור.
והנ"מ לזה, אינה רק באדם בריא (שזקוק לגוף חזק כגון שהוא סַבָּל או שהוא ספורטאי וכדומה), אלא גם בכיוון ההפוך - כגון בחולה שעליו ציוו הרופאים לשתות: האם מחויב להחמיר להחליף את השתייה בעירוי נוזלים (באופן שיש עירוי נוזלים זמין) - אם העירוי מותר לגמרי אף לבריא, או דילמא אינו צריך להחמיר (אפילו באופן שיש עירוי נוזלים זמין) - אם דין עירוי הנוזלים הוא כדין השתייה.