עוד מכתב יד תלמיד הרמ"ע מפאנו נ"ע
ואילו של אברהם אבינו. לפי שעתיד להשרף שלם [היינו בעקידת יצחק] ועדיין כולו קיים, כמו שאמרו חכמים (*), והיתה שחיטתו לתקן קלקול חטא אדם הראשון בחלק שפיכות דמים
מה כוונתו ב"ועדיין כולו קיים"? ומה אמרו חכמים על זה?
.חכם באשי כתב:לא נראה שהוא ממש קיים, שהרי מפורש בתורה שהוקרב תמור יצחק.
אלא כוונתו שכל חלקיו, הקרנים והגידים וכו', נשארו לעולמים ונעשה בהם שימוש. עי' פרקי דר"א, מהדורת מ' היגר, סו"פ ל.
הוד_והדר כתב:עוד מכתב יד תלמיד הרמ"ע מפאנו נ"ע
ואילו של אברהם אבינו. לפי שעתיד להשרף שלם [היינו בעקידת יצחק] ועדיין כולו קיים, כמו שאמרו חכמים (*), והיתה שחיטתו לתקן קלקול חטא אדם הראשון בחלק שפיכות דמים
מה כוונתו ב"ועדיין כולו קיים"? ומה אמרו חכמים על זה?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 222 אורחים