ש. ספראי כתב:מקור חביב לכך שניתן להשתדך כששמות שני המחותנים שווים, הוא מכך שלאביו של נח קראו למך וגם לאביה של אשתו נעמה, אחות תובל קין (ורש"י כ' שהיא אשתו של נח), קראו גם כן למך....
ש. ספראי כתב:ידידי הרב אריה קניבסקי אמר את הוורט החביב הלזה הצהרים למרן הגר"ח קניבסקי.
חייך מרן שליט"א ואמר: "לפני מתן תורה לא עשו את כל הסגולות"...
(נכון, כבר כתבו כן לעיל. אך כשיוצא מר' חיים, זה כבר בגדר 'שיחת חולין של תלמידי חכמים'...).
עזריאל ברגר כתב:ש. ספראי כתב:מקור חביב לכך שניתן להשתדך כששמות שני המחותנים שווים, הוא מכך שלאביו של נח קראו למך וגם לאביה של אשתו נעמה, אחות תובל קין (ורש"י כ' שהיא אשתו של נח), קראו גם כן למך....
ראיה לסתור, דהא צא וראה מה עלה בסופו - שמת בחיי אביו
אוצר החכמה כתב:עזריאל ברגר כתב:ש. ספראי כתב:מקור חביב לכך שניתן להשתדך כששמות שני המחותנים שווים, הוא מכך שלאביו של נח קראו למך וגם לאביה של אשתו נעמה, אחות תובל קין (ורש"י כ' שהיא אשתו של נח), קראו גם כן למך....
ראיה לסתור, דהא צא וראה מה עלה בסופו - שמת בחיי אביו
חידוש קא חזינא הכא שלפי הבנתך בדברי הספר חסידים הבעייה בשני מחותנים ששמותיהם שווים היא למחותנים ולא לזוג?
ברזלים כתב:ראיתי פעם בהזמנה של שני מחותנים בשם יצחק מתתיהו, שמחותן אחד חתם שמו יצחק מ. והשני י. מתתיהו.
ברזלים כתב:ראיתי פעם בהזמנה של שני מחותנים בשם יצחק מתתיהו, שמחותן אחד חתם שמו יצחק מ. והשני י. מתתיהו.
קראקובער כתב:ש. ספראי כתב:ידידי הרב אריה קניבסקי אמר את הוורט החביב הלזה הצהרים למרן הגר"ח קניבסקי.
חייך מרן שליט"א ואמר: "לפני מתן תורה לא עשו את כל הסגולות"...
(נכון, כבר כתבו כן לעיל. אך כשיוצא מר' חיים, זה כבר בגדר 'שיחת חולין של תלמידי חכמים'...).
אתה מניח שאני לא תלמיד חכם מטעם רוב וחזקה?
פרנקל תאומים כתב:הרב ספראי,
איידי דאיירינן בענייני שמות ומרן הגרח"ק שליט"א,
האם ידוע לך על התייחסותו של הגר"ח לעובדת היות אחותו נקראת בשם 'יוספא' בעוד הוא נקרא בשם 'יוסף'(שמריהו יוסף חיים),
דומה שזה הוא דבר פלא שאינו מקובל בדר"כ גם אצל אלו שאינם מקפידים כ"כ בענייני שמות והמסתעף.
(אגב, האם הרבנית יוספא מבוגרת מהגר"ח, ולפיכך קראה מרנא הקה"י זי"ע ע"ש חמיו, ולאחמ"כ כשנולד לו גם בן זכר, החליט לקוראו נמי בשמו המלא של חמיו ?)
נדמה לי שאם מאן דהוא היה קורא לביתו 'יעקובינה' (יש כזה ספר של הרב להמן...),ומשהיה נפקד גם בבן זכר היה מתייעץ עם רבינו הגר"ח אם יכול לקוראו 'יעקב', לא היה מאשר לו זאת...(אולי אני טועה).
פרנקל תאומים כתב:נדמה לי שאם מאן דהוא היה קורא לביתו 'יעקובינה' (יש כזה ספר של הרב להמן...),ומשהיה נפקד גם בבן זכר היה מתייעץ עם רבינו הגר"ח אם יכול לקוראו 'יעקב', לא היה מאשר לו זאת...(אולי אני טועה).
קראקובער כתב:פרנקל תאומים כתב:הרב ספראי,
איידי דאיירינן בענייני שמות ומרן הגרח"ק שליט"א,
האם ידוע לך על התייחסותו של הגר"ח לעובדת היות אחותו נקראת בשם 'יוספא' בעוד הוא נקרא בשם 'יוסף'(שמריהו יוסף חיים),
דומה שזה הוא דבר פלא שאינו מקובל בדר"כ גם אצל אלו שאינם מקפידים כ"כ בענייני שמות והמסתעף.
(אגב, האם הרבנית יוספא מבוגרת מהגר"ח, ולפיכך קראה מרנא הקה"י זי"ע ע"ש חמיו, ולאחמ"כ כשנולד לו גם בן זכר, החליט לקוראו נמי בשמו המלא של חמיו ?)
נדמה לי שאם מאן דהוא היה קורא לביתו 'יעקובינה' (יש כזה ספר של הרב להמן...),ומשהיה נפקד גם בבן זכר היה מתייעץ עם רבינו הגר"ח אם יכול לקוראו 'יעקב', לא היה מאשר לו זאת...(אולי אני טועה).
בודאי שלא היה מסכים לשם יעקובינה מעיקרא.
ש. ספראי כתב:מקור חביב לכך שניתן להשתדך כששמות שני המחותנים שווים...
קושר כתרים כתב:ש. ספראי כתב:מקור חביב לכך שניתן להשתדך כששמות שני המחותנים שווים...
ראי' נכונה בחז"ל על שני מחותנים בשמות שווים, במס' ברכות דף מ"ב ע"א, "רב יהודה הוה עסיק ליה לבריה בי רב יהודה בר חביבא".
פלגינן כתב:קושר כתרים כתב:ש. ספראי כתב:מקור חביב לכך שניתן להשתדך כששמות שני המחותנים שווים...
ראי' נכונה בחז"ל על שני מחותנים בשמות שווים, במס' ברכות דף מ"ב ע"א, "רב יהודה הוה עסיק ליה לבריה בי רב יהודה בר חביבא".
זכורני שבהגו"צ של עוז והדר העירו בזה שם כמה מקורות.
ש. ספראי כתב:מקור חביב לכך שניתן להשתדך כששמות שני המחותנים שווים, הוא מכך שלאביו של נח קראו למך וגם לאביה של אשתו נעמה, אחות תובל קין (ורש"י כ' שהיא אשתו של נח), קראו גם כן למך....
הא לחמא עניא כתב:ש. ספראי כתב:מקור חביב לכך שניתן להשתדך כששמות שני המחותנים שווים, הוא מכך שלאביו של נח קראו למך וגם לאביה של אשתו נעמה, אחות תובל קין (ורש"י כ' שהיא אשתו של נח), קראו גם כן למך....
מצינו כזאת.
לדוגמא,
אביו וחמיו של רבינו חיים בן עטר זלה"ה בעל האור החיים הק' נקראו בשם רבי משה בן עטר, גם בשמם הפרטי וגם בשם משפחתם [הם היו בני דודים] שווה היה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 78 אורחים