איש_ספר כתב:ההסבר המקובל שבזמן קודם לזה הלכו עם בגד מצויץ כל הזמן ולא הוצרכו לט"ק, באיזה זמן חדלו מכך ונמצא שלא היו מעוטפים אלא בתפילה, וכאן נכנס הט"ק.
חד ברנש כתב:איש_ספר כתב:ההסבר המקובל שבזמן קודם לזה הלכו עם בגד מצויץ כל הזמן ולא הוצרכו לט"ק, באיזה זמן חדלו מכך ונמצא שלא היו מעוטפים אלא בתפילה, וכאן נכנס הט"ק.
לא בהכרח שכך היה התהליך. בתקופת הראשונים נשמעים תלונות רבות על הזלזול הרחב שהיה כלפי מצוות ציצית, ונראה מכך שבמשך תקופה ארוכה לא הקפיד ההמון להתעטף בטלית גם לא בשעת התפילה.
פלוריש כתב:לפי הזכור לי בתימן היו הולכים עם ט"ג כל היום, פעמים מעוטפים בו ופעמים כמין צעיף, אלא שבתפילה (כל תפילה שהיא) היו מסדרים את הט"ג שתכסה ראשם ורוב גופם.
אפשר לראות ע"ז בספר של ר' עתניאל מנצור על ציצית שיצא לאחרונה.
מוישי כתב:מעודי לא הבנתי מה ענין טלית וציצית לתפילה ולמה דוקא לתפילת שחרית. רק זאת אדע, מש"כ רש"י בשבת דף י. שעטיפת הראש של הדיינים בשעת הדין הוא מפני מורא שמים ומכך הסקתי שזה הטעם לעטיפת הראש בטלית בשעת התפילה
עזריאל ברגר כתב:ברמבם סוף הלכות ציצית:
גנאי הוא לת"ח שיתפללו והם אינם עטופים.
משמע שלע"ה אין חיוב כלל ואפילו אין זה גנאי!
לפני זמן קצר, בר"ח אייר, התפללתי בבית הכנסת של יהודי מדריד. לתמהוני ראיתי את רב העדה הרב יהודה בן אסולין, שהוא בעל בעמיו, אב לששה ילדים מתפלל בלא טלית. שאלתי אותו על כך והוא השיב לי: "אני בא מאזורה של מארוקו שפעם היה ספרדי. לובשים אנו טלית קטן כל יום וטלית גדולה בשבתות ובחגים, אבל לא בימות החול. וטעם הדבר? שמעתי כי אבותינו יסדו לא ללבוש טלית גדולה בימות החול כדי שלא לבייש את מי שאין לו. היו שהקפידו מאד על מנהג זה. ראיתי את רבה של תטואן שלא לבש טלית בימות החול. מנהג זה נהג רק באזור הספרדי של מארוקו, אך לא בחלק שהיה צרפתי.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 430 אורחים