עושה חדשות כתב:עוד שם "והרי דברים קל וחומר ומה אבנים הללו שאין בהם דעת להקפיד על בזיונן אמרה תורה הואיל ויש בהם צורך, לא תנהג בהם מנהג בזיון, חבירך שהוא בדמות יוצרך, ומקפיד על בזיונו, על אחת כמה וכמה" גם זה לא הבנתי, מהו הביטוי "יש בהם צורך" ותל"מ.
פי' שיש בהם צורך לכהנים, שהכהנים צריכים לעלות בהם, וממילא יש כאן מעין בזיון לאדם, ועל דרך שמצינו באיסור רקיקה על בגדי חבירו (כשלובשו). ומכאן למדנו ק"ו למבזה את חבירו להדיא.
וכוונת רש"י שאין האיסור מצד בזיון קדושת המקדש, שא"כ אין ללמוד מכאן ק"ו לאדם כמובן, וכן לא מצינו איסור זה בשאר מקומות במקדש (עיין במכילתא כאן, הובא ביל"ש) אלא דוקא באבנים אלו מפני שיש בהם צורך לאדם. ומזה דוקא הק"ו.
[לקוטי שיחות (ליובאוויטש)]