בענין הסכמות, ידוע שהלכו בו נימושות אם יש לדון ששר המסכים אכן הסכים על כל הדברים הנאמרים בספר.
וכן ידוע מה שפלפלו אם הנוב"י בהסכמתו על אור לישרים חזר בו בענין אמירת לשם יחוד, והדברים עתיקין.
מ"מ אביא לעיני המעיינים דבר שהיא נפלאת בעינינו.
ידוע חידוש הלבוש סי' תרנ"א לגבי נענועים וסי' תרע"ו לגבי נר חנוכה, בענין כל פינות שאתה פונה לגבי נרות חנוכה, שהוא משמאל לימין.
ותלמידו (ר' ישכר בער אילובורג) כתב בספרו "באר שבע", דברים כדרבונות נגד מחדש דעה זו בלי הזכרת שמו, ( ואף שזה היא מחלוקת (ישינה, תיקן ע"פ הערת "אתנחתא") בין חכמים אחרים ו(כבר, תיקן ע"פ הערת "אתנחתא") נתחבר על זה חיבורים "ימין ד' רוממה" מהמאמרים לרמ"ע מפאנו ושכנגדו מהר"י סאמיגו "דרך ימין"www.hebrewbooks.org/42154, אבל המעיין בלשון הלבוש ובלשונו יראה שהכוונה עליו) ובלשון מדברת גדולות, וזה מקצת לשונו בסוף פ"ב דסוטה:
יען שראיתי שמקרוב עמדו קצת אנשים מחזיקים עצמם חכמים גדולים בעיניהם כמו סנהדרי גדולה שחייב האדם לשמוע להם אפי' אומרים על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין והמציאו ובדו מלבם לפרש ...והנהו חדשים מקרוב באו להשיג גבול אשר גבלו הראשונים ז"ל והרגילו עצמם ותלמידיהם משובשים...על כן אמרתי להאריך קצת ולהראות שטותן ושבושן של האנשים האלה...וכל המפרש בענין אחר הרי הוא משבש ומהפך דברי אלקים חיים .
והפלא היא שהבאר שבע כ' בהקדמתו שהמסכימים ובראשם רבו ר' מרדכי יפה עברו על כל דיבור ודיבור מספר זה והסכימו עליהם.
ויש להפליא בתרתי הן מצד התלמיד שחולק עליו בלשון כזה, בעת שהעביר את ספרו להעביר עין עיונו עליו, וגם על הלבוש שהסכים האם נאמר שהלבוש חזר בו, ולא ראיתי א' מהאחרונים, שיאיר בענין זה.
אנא חכמי הפורום, תעירו ותעוררו, ויתרבה הדעת.