שורשה של חקירה זו נעוץ בחידושו של העיקרים שברכת האבות וכן הצדיק כל כוחה לאפשר לשפע שנגזר לרדת בפועל ולא לייצר שפע חדש שלא קיים על אותו משקל אפשר לחקור בכל ברכת כהנים מחיפוש קל שעשיתי אז יש כאלה שטוענים שזו מחלוקת רע ורי בחולין מט עייש
בביאור המילים ואני אברכם רשי מביא את ב הפירושים
זאת ועוד בפרשני הפשט כמו הרשבם והאברבנאל וכן הרב הירש ישנו ויכוח בזה
ראוי לציין את המהרשא בסוטה לח שביאר שזהו תוכן הברכה לברך באהבה שכפי הרצון וטוב ליבו של הכהן יחול השפע על הכלל....