הג' ר"פ לסמ"ק מ' פב -
ובשם ריב"א ההורג צריך שיזהר מאבק שלהם כי אם ח"ו יכשל ההורגים בעבירה כיוצא בהם יחשב לו אותו הנהרג לדם נקי. וראיה מיהוא שנענש מדמי בית אחאב אעפ"י שצוה לו הנביא להרגם לפי שנכשל בעבירה של בית אחאב מפי הר"י מקורביל.
זכורני שמאריכים בחידוש זה, שאין היתר להרוג רודף אלא למי שמנוקה מאותו עוון, אבל כעת ל"מ משהו ממוקד.
א. כוונתו דבכה"ג מענישים בידי אדם את מי שהרג את הרודף?
ב. האם יש התייחסות לזה בקדמונים למה נענש יהוא על אשר עשה את אשר צווה?
ג. האם זה שייך בכל 'לאפרושי מאיסורא'?
ד. אשמח למקורות נוספים כעין זה.