ארזי ביתר כתב:הניחא שהתקיעות מערבבות אותו שמפחד מיום ה' הגדול והנורא,
ישנו כתב:ארזי ביתר כתב:הניחא שהתקיעות מערבבות אותו שמפחד מיום ה' הגדול והנורא,
למה מפחד, וכי לא יכול לראות שאנשים תוקעים קבוע בחודש אלול, ושבכל בתי הכנסת תוקעים בדיוק באותו יום כל שנה?
בברכה המשולשת כתב:יעויין בדברי ר' ש"ח קוק (יש באוצה"ח, כמדומני) שליקט בזה
ארזי ביתר כתב:שהתקיעות מערבבות אותו שמפחד מיום ה' הגדול והנורא, או משום שרואה שישראל מחבבין את המצוות.
ארזי ביתר כתב:בברכה המשולשת כתב:יעויין בדברי ר' ש"ח קוק (יש באוצה"ח, כמדומני) שליקט בזה
עיונים ומחקרים? בחיפוש, לא מצאתי. שמא יוכל כבודו למקד אותי?
בברכה המשולשת כתב:ארזי ביתר כתב:בברכה המשולשת כתב:יעויין בדברי ר' ש"ח קוק (יש באוצה"ח, כמדומני) שליקט בזה
עיונים ומחקרים? בחיפוש, לא מצאתי. שמא יוכל כבודו למקד אותי?
לא שם? אז ככה"נ טעיתי והחלפתי בינו לבין ר' ב"מ לוין
סגי נהור כתב:הקדמתני, כי על כך באתי להוסיף שהאריך בשאלה זו בלקוטי שיחות (חכ"ד, ונדפס מחדש באוצר לקו"ש ח"ו, שיחה ב לראש השנה), ומשם גם נטלתי המ"מ הנ"ל.
וכעת מצאתי שתוכנה נדפס כאן ע' יב ואילך: http://likras.org/files/813919632_1140599527.pdf
ארזי ביתר כתב: לא שם? אז ככה"נ טעיתי והחלפתי בינו לבין ר' ב"מ לוין
שבטיישראל כתב:[אגב, מתאמריה בשם צדיקים זיע"א שבשעה שמזמרים פיוט זו בס"ג הקב"ה מעביר את השטן שלא ישמע את זה)
איש גלילי כתב:שבטיישראל כתב:[אגב, מתאמריה בשם צדיקים זיע"א שבשעה שמזמרים פיוט זו בס"ג הקב"ה מעביר את השטן שלא ישמע את זה)
אברהם כתב:זכורני כאשר למדתי בישיבת פונביז' לצעירים, נשא רבינו הגראי"ל דברים
ושאל כך
"כל השנה היצר הרע-השטן כל כך פיקח, בא עלינו בפיתויים מחוכמים מאד, קשה להילחם כנגדו...
ופתאום - הוא כל כך טיפש? איננו יודע שיש ראש השנה שתוקעים בו בשופר? למה הוא מפחד שזהו שופרו של משיח? וכי הוא שכח ששנה שעברה ג"כ פחד ולבסוף היה זה רק שופר של ראש השנה?...
אלא בוודאי הכוונה, ששופרו של ראש השנה הוא באמת קרוב מאד להיות שופרו של משיח, באמת הוא מסוגל להביא את הגאולה ואת שחיטת היצר הרע, ולכן צודק השטן שהוא נבהל בכל שנה מחדש, כי באמת הוא בסכנה גדולה אז.
ש. ספראי כתב:יש בגמרא בתחילת ע"ז כל מה שיקרה לעת"ל, שהגויים יקבלו מצוות סוכה ויהיה חם והם יבעטו בסוכה.
וכי הגויים לא יכולים להכיר מראש מה שכתוב שיקרה איתם בריש מסכת ע"ז ולהישמר מאותה בעיטה?
קראקובער כתב:ש. ספראי כתב:יש בגמרא בתחילת ע"ז כל מה שיקרה לעת"ל, שהגויים יקבלו מצוות סוכה ויהיה חם והם יבעטו בסוכה.
וכי הגויים לא יכולים להכיר מראש מה שכתוב שיקרה איתם בריש מסכת ע"ז ולהישמר מאותה בעיטה?
אולי הכוונה להגוים בסין כי בינתיים אין שוטנשטיין בסינית..
שבטיישראל כתב:אותו שאלה יש בענין דברי חז"ל המוזכרים גם הפיוט בזמירות לס"ג "בבואו מאדום חמוץ בגדים" שמפרטים שם ה3 טעיות שהשטן יעשה בביאת הגואל ("יחשוב בבצרה תקלוט כבצר, ומלאך כאדם בתוכו ינצר, ומזיד כשוגג במקלט יעצר).
נו, וכי השטן כבר לא יודע כעת שלא לעשות הטעיות האלה ?
[אגב, מתאמריה בשם צדיקים זיע"א שבשעה שמזמרים פיוט זו בס"ג הקב"ה מעביר את השטן שלא ישמע את זה)
עקביה כתב:שבטיישראל כתב:אותו שאלה יש בענין דברי חז"ל המוזכרים גם הפיוט בזמירות לס"ג "בבואו מאדום חמוץ בגדים" שמפרטים שם ה3 טעיות שהשטן יעשה בביאת הגואל ("יחשוב בבצרה תקלוט כבצר, ומלאך כאדם בתוכו ינצר, ומזיד כשוגג במקלט יעצר).
נו, וכי השטן כבר לא יודע כעת שלא לעשות הטעיות האלה ?
[אגב, מתאמריה בשם צדיקים זיע"א שבשעה שמזמרים פיוט זו בס"ג הקב"ה מעביר את השטן שלא ישמע את זה)
בבית סבי נהגו לזמר בסעודת הבוקר גם את 'בבואו מאדום' בהמשך ל'ברוך ה' יום יום'. אם מעבירים את השטן רק בס"ג עלול להיות שהוא כבר שמע את מה שאסור לו לשמוע מפיו של סבי.
שבטיישראל כתב:עקביה כתב:שבטיישראל כתב:אותו שאלה יש בענין דברי חז"ל המוזכרים גם הפיוט בזמירות לס"ג "בבואו מאדום חמוץ בגדים" שמפרטים שם ה3 טעיות שהשטן יעשה בביאת הגואל ("יחשוב בבצרה תקלוט כבצר, ומלאך כאדם בתוכו ינצר, ומזיד כשוגג במקלט יעצר).
נו, וכי השטן כבר לא יודע כעת שלא לעשות הטעיות האלה ?
[אגב, מתאמריה בשם צדיקים זיע"א שבשעה שמזמרים פיוט זו בס"ג הקב"ה מעביר את השטן שלא ישמע את זה)
בבית סבי נהגו לזמר בסעודת הבוקר גם את 'בבואו מאדום' בהמשך ל'ברוך ה' יום יום'. אם מעבירים את השטן רק בס"ג עלול להיות שהוא כבר שמע את מה שאסור לו לשמוע מפיו של סבי.
כנראה שאת שירת סבך גם השטן לא היה מסוגל לשמוע ...
עקביה כתב:שבטיישראל כתב:אותו שאלה יש בענין דברי חז"ל המוזכרים גם הפיוט בזמירות לס"ג "בבואו מאדום חמוץ בגדים" שמפרטים שם ה3 טעיות שהשטן יעשה בביאת הגואל ("יחשוב בבצרה תקלוט כבצר, ומלאך כאדם בתוכו ינצר, ומזיד כשוגג במקלט יעצר).
נו, וכי השטן כבר לא יודע כעת שלא לעשות הטעיות האלה ?
[אגב, מתאמריה בשם צדיקים זיע"א שבשעה שמזמרים פיוט זו בס"ג הקב"ה מעביר את השטן שלא ישמע את זה)
בבית סבי נהגו לזמר בסעודת הבוקר גם את 'בבואו מאדום' בהמשך ל'ברוך ה' יום יום'. אם מעבירים את השטן רק בס"ג עלול להיות שהוא כבר שמע את מה שאסור לו לשמוע מפיו של סבי.
איש גלילי כתב:לא הבנתי, הווארט לא קושר את הענין דוקא לס"ג, אלא לשעת אמירת פיוט זה (שכמדומני שמעיקרו נוסד לסעודת הבקר, וכן נוהגים רבים, כמוני למשל).
ארזי ביתר כתב:בלבוש (תקפא, א) כתב טעם לתקיעת שופר בכל חודש אלול: "כדי לערבב השטן שלא ידע מתי יום ראש השנה ויקטרג".
במג"א (תקפא, יד) הביא טעם זה לבאר את הדין שאין תוקעים בערב ראש השנה.
ואני תמה. וכי לשטן אין אפשרות לדעת מתי ראש השנה? באיזה אופן התקיעות הללו מערבבות אותו עד שאינו יודע מתי ראש השנה. הניחא שהתקיעות מערבבות אותו שמפחד מיום ה' הגדול והנורא, או משום שרואה שישראל מחבבין את המצוות. אך איך ע"י התקיעות בחודש אלול כולו או ע"י ההמנעות מתקיעה בער"ה משתבש לו לוח השנה?
אשמח לתשובות עם מקורות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים