הודעהעל ידי י. אברהם » ה' מרץ 29, 2018 8:12 pm
"וקים להו לרבנן דארבעה על ארבעה קרוי פתח, וטעם הדבר מפני ששיעור זה ראוי ליכנס בו"
(חידושי המאירי עמ"ס עירובין ריש פרק חלון - ח"ב עמ' רכה)
וע"ע שם עמ' רלה "וחלון ארבעה על ארבעה שאנו מצריכים ודאי צריך שיהא ראוי ליכנס בו ממש, למעוטי אם תקעו בו חתיכות של ברזל או של עץ העשויים למנוע הכניסה דודאי אינו נקרא פתח, והכי איתא בתוספתא חלון ארבעה על ארבעה עשו לה סריגות סריגות בטלה פי' חתיכות דקות שאין אדם יכול ליכנס דרך שם".