בתחילת הפרשה: "ויקחו לי תרומה" וכו', פירוט, ואח"כ "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם".
לכאורה מדוע לא נאמר תחילה המטרה והמגמה כאן, "ועשו לי מקדש", ואח"כ לפרט מה להביא לצורך זה?
אולי מישהו מהפרשנים עסק בזה
אלדר בריל כתב:בתחילת הפרשה: "ויק
הפשט הפשוט יתבאר ע"פ רש"י לא רחוק משם ,ועשו לי מקדש = ועשו לשמי בית קדושה ,חו לי תרומה" וכו', פירוט, ואח"כ "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם".
לכאורה מדוע לא נאמר תחילה המטרה והמגמה כאן, "ועשו לי מקדש", ואח"כ לפרט מה להביא לצורך זה?
אולי מישהו מהפרשנים עסק בזה
ביליצר כתב:והאמת שלא זכיתי להבין את כל הפשעטליך סביב רש"י דלי לשמי ,
רשי" בס"ה מתרגם מה זה ,,לי,, וכפי שחזר על עצמו ועשו לי מקדש =לבנות לשמי וכו,
מה שוב הפריע לרש"י? ,ע"כ כונת רש"י דלא שייך לתת להקב"ה,האם הקב"ה מקבל כסף? או לבנות לו מקום ,האם זקוק לדירה שהינך צריך לבנות לו ? הרי אנו זקוקים לו ולכן המלה ,,לי ,, טעון הסבר ומפרש רש"י דהכונה לשמו,ביקש הקב"ה לתת ולכוין לשמו מלבד העניין להוציא כל נדנוד של הגשמה,
סגי נהור כתב:ביליצר כתב:והאמת שלא זכיתי להבין את כל הפשעטליך סביב רש"י דלי לשמי ,
רשי" בס"ה מתרגם מה זה ,,לי,, וכפי שחזר על עצמו ועשו לי מקדש =לבנות לשמי וכו,
מה שוב הפריע לרש"י? ,ע"כ כונת רש"י דלא שייך לתת להקב"ה,האם הקב"ה מקבל כסף? או לבנות לו מקום ,האם זקוק לדירה שהינך צריך לבנות לו ? הרי אנו זקוקים לו ולכן המלה ,,לי ,, טעון הסבר ומפרש רש"י דהכונה לשמו,ביקש הקב"ה לתת ולכוין לשמו מלבד העניין להוציא כל נדנוד של הגשמה,
החידוש שלך נמצא כמעט בכל מפרשי רש"י... וכבר הקשו (ראה משכיל לדוד) ממש"נ קדש לי כל בכור, עשר אעשרנו לך, ועוד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 12 אורחים