קונים לפעמים מצות מכונה אשר לא נועדו לפסח. טעמם שונה קצת מהמצות הכשרים לפסח.
שאלתי האם הם חמץ גמור שאסור להחזיקם בבית או שאין זה אלא חששות וכדו׳ שאין אוכלים אותם, אבל מותר להחזיקם בבית.
ואלו שאין מוכרים חמץ גמור, האם יש בעיא למכור אותם?
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:קונים לפעמים מצות מכונה אשר לא נועדו לפסח. טעמם שונה קצת מהמצות הכשרים לפסח.
שאלתי האם הם חמץ גמור שאסור להחזיקם בבית או שאין זה אלא חששות וכדו׳ שאין אוכלים אותם, אבל מותר להחזיקם בבית.
ואלו שאין מוכרים חמץ גמור, האם יש בעיא למכור אותם?
בתבונה כתב:הרב משה ויא התייחס לזה שמצות מכונה חמץ הם כחמץ גמור לסוברים/נוהגים שלא לסמוך על המכירה
http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp? ... m_id=16810
יבנה כתב:בתבונה כתב:הרב משה ויא התייחס לזה שמצות מכונה חמץ הם כחמץ גמור לסוברים/נוהגים שלא לסמוך על המכירה
http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp? ... m_id=16810
"4. מצות של כל השנה
''מצות חמץ'' מיוצרות כל השנה מקמח שלא נלתת במים, אבל אין הקפדה שהבצק לא יגיע לידי חימוץ לפני האפיה. לכן מצות וקמח מצה שמיוצרים לאחר פסח אין בהם שום חשש של חמץ שעבר עליו הפסח, לעומת זאת ''מצות חמץ'' וקמח מצה חמץ שנאפו לפני פסח יש להתייחס אליהם אחרי פסח, ככל חמץ אחר."
עבד הזמן כתב:שמעתי מהגרש"א שטרן שכל המצות שיאנם לפסח הם חמץ גמור בגלל הלתיתה שעובר הקמח, ולכן מותר בשופי לאוכלם בערב פסח עד סו"ז אכילת חמץ, ומאידך צריך לבערם בביעור חמץ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 23 אורחים