בפרשתנו במעשה חטא העגל (תשא לד, כא): וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל אַהֲרֹן מֶה עָשָׂה לְךָ הָעָם הַזֶּה כִּי הֵבֵאתָ עָלָיו חֲטָאָה גְדֹלָה, פירש"י: מה עשה לך העם הזה - כמה יסורים שיסרוך סבלת, עד שלא תביא עליהם חטא זה.
ומקופיא פירוש זה אינו הולם את דברי הכתובים, הן את לשון הפסוק הנוכחי ובפרט את תשובתו של אהרן (פס' כב): וַיֹּאמֶר אַהֲרֹן אַל יִחַר אַף אֲדֹנִי אַתָּה יָדַעְתָּ אֶת הָעָם כִּי בְרָע הוּא. ואת תיאור המקרא בהמשך (פס' כה): וַיַּרְא מֹשֶׁה אֶת הָעָם כִּי פָרֻעַ הוּא כִּי פְרָעֹה אַהֲרֹן לְשִׁמְצָה בְּקָמֵיהֶם.
הנה כמובן שנתבאר בספרים באופנים שונים שלא חטא אהרן בעשיית העגל (וההוכחה הפשוטה לכך היא מהמקרא עצמו, שכן לא נהרג), אך מנין לומר שמשה לא הוכיחו על כך שהחטיא את בני ישראל, כי אם שאלו בנימה מצדקת?