קראקובער כתב:מילה בשבת לכו"ע הותרה.
ממרומי היער כתב:האם יש איסור ליהנות מחילול שבת הנעשה בפיקוח נפש??
ולסיפור בהרחבה: אדם שמתגורר במודיעין עילית חשקה נפשו ללכת ולשמוח בליל שבת בשלום זכר אצל אחיו, חבירו לספסל הציע לו הצעה: "לך למוקד הרפואי הקרוב ותחכה שם עד שיגיע חולה שצריך פינוי לבית חולים או יולדת ותציע את עצמך להסיע אותם למעייני הישועה". האם שפיר למיעבד הכי?
ידוע שהחפץ חיים אוסר לומר לשון הרע לתועלת אם נהנה מזה, וכן במילי דקנאות מותר רק אם כל כוונתו לשם שמים, וכן אבא שאול לגבי יבום כשנושא לשם אישות אמר שהוא חושש לאשת אח כי אין כוונה רק למצוה (שם מבארים שהוא סובר דחויה ולא הותרה), השאלה היא לגבי חילול שבת?
כדכד כתב:מאי שנא מהציל תינוק מטביעה ועלו בידו גם דגים?
עושה חדשות כתב:עלולה להיות גם שאלה של איסור תחומין.
כרמי שלי כתב:עתה ראיתי בשם הגר"י זילברשטיין שליט"א שאין להזמין בשבת לוכד-נחשים המוכר את הנחש לצרכי רפואה, דהוי מלאכה הצריכה לגופה. ודון מן הא.
עזריאל ברגר כתב:עושה חדשות כתב:עלולה להיות גם שאלה של איסור תחומין.
תחומין הוא האיסור הקל. הבערת המנוע וכו' הוא האיסור הגדול והמרובה...
ממרומי היער כתב:האם יש איסור ליהנות מחילול שבת הנעשה בפיקוח נפש??
ולסיפור בהרחבה: אדם שמתגורר במודיעין עילית חשקה נפשו ללכת ולשמוח בליל שבת בשלום זכר אצל אחיו, חבירו לספסל הציע לו הצעה: "לך למוקד הרפואי הקרוב ותחכה שם עד שיגיע חולה שצריך פינוי לבית חולים או יולדת ותציע את עצמך להסיע אותם למעייני הישועה". האם שפיר למיעבד הכי?
ידוע שהחפץ חיים אוסר לומר לשון הרע לתועלת אם נהנה מזה, וכן במילי דקנאות מותר רק אם כל כוונתו לשם שמים, וכן אבא שאול לגבי יבום כשנושא לשם אישות אמר שהוא חושש לאשת אח כי אין כוונה רק למצוה (שם מבארים שהוא סובר דחויה ולא הותרה), השאלה היא לגבי חילול שבת?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 276 אורחים