המעיין כתב:והמהר"ל ביאר שכוונת העניין הוא שהריח הוא החוש שבו אדם מואס ביותר ברע (קל יותר לסבול מראה רע מריח רע)
וזה הכוונה שימאס ברע כ"כ כמואס בחוש הריח
חיים כתב:האם אפשר לסכם שאין מקור מוסמך משמו של הבעש"ט?
חוברת הנאמן המדוברת נמצאת באוצר? לע"ע לא מצאתי.
"שהמלך הצדיק הוא לב כל ישראל, בניקל לו להרגיש כל מחשבות של כל אחד מה שרוצה לעשות". וכו'.
ישראל הר כסף כתב:המעיין כתב:והמהר"ל ביאר שכוונת העניין הוא שהריח הוא החוש שבו אדם מואס ביותר ברע (קל יותר לסבול מראה רע מריח רע)
וזה הכוונה שימאס ברע כ"כ כמואס בחוש הריח
לכאו' הפשט היותר מתישב על הלב הוא שהעיין רואה רק חיצוניות, אבל חוש הריח כל ענינו הוא הפנימיות כי ריח נמצא ב'תוך' של כל דבר וכמו שכולנו יודעים שכשרוצים להריח- מרסקים או מוללים את הדבר, וזה כוונת הגמ' שמה"מ יראה ישירות לפנימיותו של האדם ללא צורך בחקירות ודרישות.
אגב, זה הפשט במה שאמרו "וירח את ריח בגדיו- אל תקרי בגדיו אלא בוגדיו" כי הדוגמאות שם בגמ' מיוסף משיתא וכד' הם מאלו שיצא מתוכם הניצוץ הפנימי אפי' שהיה כ"כ חבוי, וזה עומק ענין הריח לבוגדים, ודברי המהר"ל לא יהיו שייכים שם.( שמעתי מהרב גולדוסר).
נויירא כתב:עדות אנושית לעולם לא תהיה מספיק אמינה כדי לעמוד כנגד הראיות שיש לנו על חוקי הטבע. או במלים אחרות, טענות יוצאות דופן מצריכות הוכחות יוצאות דופן. "מה יותר הגיוני; שאדם יקום לתחייה או שהעדות הזו מוטעית באופן כלשהו? [דיויד יום]
השאלה כאן מה יותר מסתבר שהזוהר חי [המקור של רא"ל פרידמן] המציא או הבעש"ט, שתי האפשרויות ....., סליחה על הפליטה.
נויירא כתב:רק ציטטתי את דיויד יום, ודבריו שייכים לענייניו שלו [תחיית ישו ועוד].
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 275 אורחים