מקדש מלך כתב:אני לא בעניין, אבל לפי זכרוני לא הוזהרו כשרות מלינשא לפסולין, ומאידך ודאי שהבנים שלו לא יהיו כהנים גמורים, אז למאי נפקא מינה להכשיר בן?
מקדש מלך כתב:אני לא בעניין, אבל לפי זכרוני לא הוזהרו כשרות מלינשא לפסולין, ומאידך ודאי שהבנים שלו לא יהיו כהנים גמורים, אז למאי נפקא מינה להכשיר בן?
מקדש מלך כתב:מלא יחלל שמענו שמטהר איסור, אולם לא מסתבר שיהיה יפה כח הבן מן האב, ומנין יגיע דין כהונה מחדש לאחר שאביו כבר אינו כהן?
גם אם נטען שאינו מוכרח מסברא, אי אפשר להשוות בין היתר איסור לבין לחדש דין כהונה, ולכן לפ"ר אין להקשות דכמו שמצינו זה כן יהיה הדין גם בזה.
מיללער כתב:מקדש מלך כתב:מלא יחלל שמענו שמטהר איסור, אולם לא מסתבר שיהיה יפה כח הבן מן האב, ומנין יגיע דין כהונה מחדש לאחר שאביו כבר אינו כהן?
גם אם נטען שאינו מוכרח מסברא, אי אפשר להשוות בין היתר איסור לבין לחדש דין כהונה, ולכן לפ"ר אין להקשות דכמו שמצינו זה כן יהיה הדין גם בזה.
אביו אינו כהן?
אביו הוא 'כהן חלל' והבן יכול להיות כהן כשר מאחר שלא נולד מביאה אסורה, והדין של לא יחלל זרעו לרדב"י הוא דוקא בחלל שנשא חללה.
כמובן, כל זה אכן תלוי אם כהן שנולד מאיסור כהונה, אינו כהן בכלל או שהוא כהן שנתחלל, היינו שיש לו דין של שבט הכהונה אלא שאין לו דין של קדושת כהונה.
ואפי' אם נאמר כסברת מע"כ עדיין יש לדון על אלמנותו, כמו שהעיר הרב ברגר שליט"א
מקדש מלך כתב:מיללער כתב:מקדש מלך כתב:מלא יחלל שמענו שמטהר איסור, אולם לא מסתבר שיהיה יפה כח הבן מן האב, ומנין יגיע דין כהונה מחדש לאחר שאביו כבר אינו כהן?
גם אם נטען שאינו מוכרח מסברא, אי אפשר להשוות בין היתר איסור לבין לחדש דין כהונה, ולכן לפ"ר אין להקשות דכמו שמצינו זה כן יהיה הדין גם בזה.
אביו אינו כהן?
אביו הוא 'כהן חלל' והבן יכול להיות כהן כשר מאחר שלא נולד מביאה אסורה, והדין של לא יחלל זרעו לרדב"י הוא דוקא בחלל שנשא חללה.
כמובן, כל זה אכן תלוי אם כהן שנולד מאיסור כהונה, אינו כהן בכלל או שהוא כהן שנתחלל, היינו שיש לו דין של שבט הכהונה אלא שאין לו דין של קדושת כהונה.
ראה במצו"ב
לרבי דוסתאי, הנבעלת לחלל עצמו אינה נפסלת לכהונה, כדאמרינן בפרק האומר, ואך למותר לאשמועינן שבנו של חלל אינו פוסל את הנבעלת לו.עזריאל ברגר כתב:נפק"מ האם אלמנתו כשרה לכהונה.
מקדש מלך כתב:ודאי שהבנים שלו לא יהיו כהנים (גמורים).
וְאַלְמָנָה לְכֹהֵן גָּדוֹל גְּרוּשָׁה וַחֲלוּצָה לְכֹהֵן הֶדְיוֹט, דְּמַשְׁמַע דְּלָא מַרְגְּלָא לֵהּ מִשּׁוּם פְּסוּל זַרְעָהּ שֶׁהֵם חֲלָלִים, אַף עַל פִּי שֶׁבְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִקְוֵה טָהֳרָה לַחֲלָלוֹת, וּבְנוֹת יִשְׂרָאֵל מִקְוֵה טָהֳרָה לַחֲלָלִים, לְרַבִּי דוֹסְתַּאי בְּרַבִּי יַנַּאי, מִכָּל מָקוֹם מַקְפִּיד הוּא עַל בָּנָיו שֶׁאֵינָם כֹּהֲנִים וִירֵאָה לְהַרְגִּילוֹ:
יש להעיר דרך אגב:מיללער כתב:במשנה קידושין עז. בת חלל זכר פסולה מן הכהונה לעולם; חלל שנשא בת ישראל בתו פסולה לכהונה. ובגמ' שם, מתני' דלא כרבי דוסתאי בן יהודה.
ביקורת תהיה כתב:מקדש מלך כתב:ודאי שהבנים שלו לא יהיו כהנים (גמורים).
כן מפורש בתוספות בפרק יש מותרות (דף פה ע"ב ד"ה ממזרת), וז"ל:וְאַלְמָנָה לְכֹהֵן גָּדוֹל גְּרוּשָׁה וַחֲלוּצָה לְכֹהֵן הֶדְיוֹט, דְּמַשְׁמַע דְּלָא מַרְגְּלָא לֵהּ מִשּׁוּם פְּסוּל זַרְעָהּ שֶׁהֵם חֲלָלִים, אַף עַל פִּי שֶׁבְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִקְוֵה טָהֳרָה לַחֲלָלוֹת, וּבְנוֹת יִשְׂרָאֵל מִקְוֵה טָהֳרָה לַחֲלָלִים, לְרַבִּי דוֹסְתַּאי בְּרַבִּי יַנַּאי, מִכָּל מָקוֹם מַקְפִּיד הוּא עַל בָּנָיו שֶׁאֵינָם כֹּהֲנִים וִירֵאָה לְהַרְגִּילוֹ:
ביקורת תהיה כתב:לרבי דוסתאי, הנבעלת לחלל עצמו אינה נפסלת לכהונה, כדאמרינן בפרק האומר, ואך למותר לאשמועינן שבנו של חלל אינו פוסל את הנבעלת לו.עזריאל ברגר כתב:נפק"מ האם אלמנתו כשרה לכהונה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 155 אורחים