עושה חדשות כתב:על היתרא דכבוד הבריות יל"ד כה"ג, האם מצאנו מקום להחמיר אם היה מוכן לבזות עצמו כה"ג לצורך ארנקי בראש הבירה, ומה יהיה השיעור בזה.
האמנם לדעתך סביר שיהא הבדל הלכתי, בין כבוד הבריות המושג ע"י הימנעות מביזוי עצמי, לבין כבוד הבריות המושג ע"י נטילת הסכום שבארנק? או, בין סכום קטן, לבין סכום גדול? או, בין הימנעות מביזיון עצמי קטן, לבין הימנעות מביזיון עצמי גדול?
כשהגמ' בברכות הסיקה שכבוד שמים יותר חמור מכבוד הבריות, היא לא חילקה - בין כבוד-בריות מסוג כזה - לבין כבוד בריות מסג אחר, וא"כ מה לי כבוד הבריות המושג ע"י הימנעות מביזיון עצמי - ומה לי כבוד הבריות המושג ע"י נטילת הארנק - בשני המקרים משיגים את כבוד הבריות, והלוא בדיוק לגבי הישג כבוד הבריות -
כל כבוד הבריות (שהלוא הגמ' לא מחלקת) - הסיקה הגמ' שהוא יותר קל מכבוד שמים החמור.