ובמה יודע אפוא כי מצאתי חן בעיניך אני ועמך הלא בלכתך עמנו ונפלינו אני ועמך מכל העם אשר על פני האדמה
עזריאל ברגר כתב: ועוד יש לומר, שכאשר משה ראה מה קורה ע"י נביאי האומות (בלעם וכו') - ביקש שלא יהיו עוד כמותם.
בברכה המשולשת כתב:עזריאל ברגר כתב: ועוד יש לומר, שכאשר משה ראה מה קורה ע"י נביאי האומות (בלעם וכו') - ביקש שלא יהיו עוד כמותם.
הרי הוא ביקש זאת הרבה לפני מעשה בלעם?
עזריאל ברגר כתב:בברכה המשולשת כתב:עזריאל ברגר כתב: ועוד יש לומר, שכאשר משה ראה מה קורה ע"י נביאי האומות (בלעם וכו') - ביקש שלא יהיו עוד כמותם.
הרי הוא ביקש זאת הרבה לפני מעשה בלעם?
לפי הדעות שבלעם היה מיועצי פרעה ו/או שמשה נלחם אתו בארץ כוש - א"ש.
אבל לפי מה שהביאה הגמרא בפרק חלק שבלעם נהרג לפני גיל 35 (כדכתיב לא יחצו ימיהם) - טרם נולד בלעם באותה שעה! ועל כרחינו נראה דצריך לומר שהדעה ההיא חולקת על עצם הפירוש שביקש משה שלא תשרה שכינה על הגויים!
(מדרשות חלוקין הן - כמבואר ברש"י סנהדרין קו,ב ד"ה בר תלתין ותלת)
בברכה המשולשת כתב:עזריאל ברגר כתב:לפי הדעות שבלעם היה מיועצי פרעה ו/או שמשה נלחם אתו בארץ כוש - א"ש.
אבל לפי מה שהביאה הגמרא בפרק חלק שבלעם נהרג לפני גיל 35 (כדכתיב לא יחצו ימיהם) - טרם נולד בלעם באותה שעה! ועל כרחינו נראה דצריך לומר שהדעה ההיא חולקת על עצם הפירוש שביקש משה שלא תשרה שכינה על הגויים!
(מדרשות חלוקין הן - כמבואר ברש"י סנהדרין קו,ב ד"ה בר תלתין ותלת)
א. מי אמר שבלעם היה נביא כבר כשהיה יועץ של פרעה?
ב. אינני מכיר מקור שתולה את מחלוקת המדרשים הנ"ל בשאלה מה הייתה בקשת מרע"ה.
עזריאל ברגר כתב:בברכה המשולשת כתב:עזריאל ברגר כתב:לפי הדעות שבלעם היה מיועצי פרעה ו/או שמשה נלחם אתו בארץ כוש - א"ש.
אבל לפי מה שהביאה הגמרא בפרק חלק שבלעם נהרג לפני גיל 35 (כדכתיב לא יחצו ימיהם) - טרם נולד בלעם באותה שעה! ועל כרחינו נראה דצריך לומר שהדעה ההיא חולקת על עצם הפירוש שביקש משה שלא תשרה שכינה על הגויים!
(מדרשות חלוקין הן - כמבואר ברש"י סנהדרין קו,ב ד"ה בר תלתין ותלת)
א. מי אמר שבלעם היה נביא כבר כשהיה יועץ של פרעה?
ב. אינני מכיר מקור שתולה את מחלוקת המדרשים הנ"ל בשאלה מה הייתה בקשת מרע"ה.
א. אינני יודע. אבל במתן תורה - כנראה הוא כבר היה בן אדם גדול, כי כתוב שבאו לשאול אותו מהו הרעש הגדול והאם הקב"ה מחריב את העולם.
ב. אינני מכיר, אבל אינני מוצא הסבר אחר מלבד לומר שזה תלוי במחלוקת זו. הרי נאמר (במדרשים) שמשה ביקש שלא תשרה שכינה על הגויים, ובפועל שרתה שכינה על גוי שנולד כמה שנים לאחר מכן!
עזריאל ברגר כתב:אינני מכיר, אבל אינני מוצא הסבר אחר מלבד לומר שזה תלוי במחלוקת זו. הרי נאמר (במדרשים) שמשה ביקש שלא תשרה שכינה על הגויים, ובפועל שרתה שכינה על גוי שנולד כמה שנים לאחר מכן!בברכה המשולשת כתב:אינני מכיר מקור שתולה את מחלוקת המדרשים הנ"ל בשאלה מה הייתה בקשת מרע"ה.עזריאל ברגר כתב:על כרחינו נראה דצריך לומר שהדעה ההיא חולקת על עצם הפירוש שביקש משה שלא תשרה שכינה על הגויים!
גם את הדבר הזה - שלא יושרה שכינתי עוד על אומות העולם, אעשה, ואין דבריו של בלעם על ידי שריית שכינה, אלא נופל וגלוי עינים, כגון (איוב ד יב) ואלי דבר יגונב, שומעין על ידי שליח
עזריאל ברגר כתב:בברכה המשולשת כתב:עזריאל ברגר כתב:לפי הדעות שבלעם היה מיועצי פרעה ו/או שמשה נלחם אתו בארץ כוש - א"ש.
אבל לפי מה שהביאה הגמרא בפרק חלק שבלעם נהרג לפני גיל 35 (כדכתיב לא יחצו ימיהם) - טרם נולד בלעם באותה שעה! ועל כרחינו נראה דצריך לומר שהדעה ההיא חולקת על עצם הפירוש שביקש משה שלא תשרה שכינה על הגויים!
(מדרשות חלוקין הן - כמבואר ברש"י סנהדרין קו,ב ד"ה בר תלתין ותלת)
א. מי אמר שבלעם היה נביא כבר כשהיה יועץ של פרעה?
ב. אינני מכיר מקור שתולה את מחלוקת המדרשים הנ"ל בשאלה מה הייתה בקשת מרע"ה.
א. אינני יודע. אבל במתן תורה - כנראה הוא כבר היה בן אדם גדול, כי כתוב שבאו לשאול אותו מהו הרעש הגדול והאם הקב"ה מחריב את העולם.
ב. אינני מכיר, אבל אינני מוצא הסבר אחר מלבד לומר שזה תלוי במחלוקת זו. הרי נאמר (במדרשים) שמשה ביקש שלא תשרה שכינה על הגויים, ובפועל שרתה שכינה על גוי שנולד כמה שנים לאחר מכן!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 72 אורחים