עושה חדשות כתב:לכלם נתן לאיש חליפות שמלות ולבנימן נתן חמש חליפות, אפשר דבר שנצטער בו אותו צדיק יכשל בו, דאמר רבא בר מחסיא אמר רב חמא בר גוריא אמר רב בשביל משקל שני סלעים מילת שהוסיף יעקב ליוסף משאר אחיו נתגלגל הדבר וירדו אבותינו למצרים. אמר רבי בנימן בר יפת רמז רמז לו שעתיד בן לצאת ממנו שיצא מלפני המלך בחמשה לבושי מלכות שנאמר ומרדכי יצא בלבוש מלכות תכלת וגו'.
לא הבנתי איך זה עונה על השאלה. האם הכוונה שהאחים הבינו שזה רק רמז ולכן אין סיבה לקנאות?
אצלי רשום בשם בן יהוידע שהוא הסביר לאחים מדוע נתן לבנימין יותר. ולכן אין סיבה לקנאה.
כמדומה שזה דוחק (ובפרט שכתוב 'רמז'. ואם מסבירים, זה כבר לא 'רמז').
אבל לי נראה שיש כאן קושיא נוספת (ובעיני היא גדולה יותר): מה בכלל הגמרא תמהה. יעקב שמבכר אחד הבנים על פני האחרים - זה ברור שיגרום לקנאה. אבל זה שיוסף נותן יחס מיוחד לבנימין - זה דבר לגיטימי לגמרי. בנימין היה אחיו גם מאמו (מה שאין כן שאר האחים), חוץ מזה שאר האחים היו במכירתו, ובנימין - לא. אז תמוה לראות כאן איזו סיבה לקנאה.