מקדש מלך כתב:והנה מפני מה ניתנה תורה לישראל מפני שהם עזים שבאומות, כי עם קשה עורף הוא, ואינם משנים מהנהגתם. ועניין זה גם לטובה הוא. והיות ובעבר היה קשה לקיים הלכה זו, כיון שהיו דרים בין האומות, לא החמירו על עצמם יותר מאבותיהם נוחי נפש.
תנא משמיה דר"מ מפני מה ניתנה תורה לישראל מפני שהן עזין
שהן עזין. וניתנה להם תורה שיעסקו בה והיא מתשת כחם ומכנעת ליבם
ואני שמעתי כי הם עזים וראוים לקבלת התורה כי בכל הגזירות אשר עברו על ראשן לא עזבו חבל נחלתם וגורלם מסיני
[/quote]יוֹסֵפֶר כתב:הערה צדדית
הרב מקדש, אם הבנתי דבריך אתה מפרש את הגמ' שכביכול ישראל ממשיכים בכל הנהגה ולא משנים הנהגתם ואף בעניינים שנהגו אבותיהם להקל מכורח השעה.
מי מפרש כן?
מקדש מלך כתב:הנה איתא בזוהר ונפסק בשלחן ערוך שיש לצאת מהבית לביהכ"נ בציצית ותפילין.
ומסופר על מרן הגרש"ז אוירבעך שראה פעם מודעא בבית הכנסת למי שעורר על כך שהלכה זו נשתכחה, ואמר על כך "ער איז גירעכט", ומאז החל לנהוג כן.
והנה מפני מה ניתנה תורה לישראל מפני שהם עזים שבאומות, כי עם קשה עורף הוא, ואינם משנים מהנהגתם. ועניין זה גם לטובה הוא. והיות ובעבר היה קשה לקיים הלכה זו, כיון שהיו דרים בין האומות, לא החמירו על עצמם יותר מאבותיהם נוחי נפש.
אולם בימי הקורונה, כשהתפללו בחצרות, שוב נהגו כן להניח את התפילין בבית ולצאת מהבית מעוטרים בתפילין. ואם כן, אולי בא עת לחננה להלכה זו, ולהמשיך בהנהגה קדושה זו, ולקיים מעלין בקודש ואין מורידין. ואולי תהיה זו תועלת מהמכה אשר הכה ה', אשר כל פעלו לטובה ולמענהו.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:לא אכנס איתך לויכוח אבל האמת כואבת ואכמ"ל. [אגב הנ"ל אינו ישן על מטה רק בשבת ועמל יומם ולילה בתורה, אז לא לזלזל.]
יוסף חיים אוהב ציון כתב:איפה ראית הוצאת ש"ר?
ובערים החרדיות בדר''כ גם אין חשש לחוסר צניעות ברחובות...
יוסף חיים אוהב ציון כתב:באיזה ערים חרדיות? חבל שאיני יכול לכתוב כאן לשון חמורה ששמעה אזני מנכד בבא סאלי [שבא מהעולם הליטאי ואינו בבא] על מצב הצניעות בערים החרדיות
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 503 אורחים