הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ב' אוקטובר 12, 2020 1:00 am
ספר ייטב לב - על פרשת אמור
והנה, מה שנצטונו לעשות במעשה ולא סגי בכוונה הזכה לבד, על דרך משל שצונו להניח תפילין על היד שהוא נגד הלב לשעבד בזה מחשבות לבנו לעבודתו ית"ש ועל הראש נגד המוח שהנשמה שבמוח תהיה משועבדת כו', כמו שכתוב בשלחן ערוך (או"ח סי' כה ס"ה), אם כן גוף המעשה למה לי, ליסגי במה שמכוון בכל יום לשעבד הלב והמוח לעבודתו ית"ש. אבל הטעם מבואר בספר החינוך פרשת בא (מצוה טז) כי הלב והמחשבה נפעלים כפי המעשה, אפילו רשע גמור ויצר מחשבות לבו רק רע כל היום, אם ירגיל עצמו וישים השתדלותו בתורה ומעשי המצות, אפילו שלא לשמה, יטו לבבו לטוב ויבא לידי לשמה, ובכח מעשיו ימית יצר הרע שבו, עכ"ד.