צופה_ומביט כתב:זו בכלל חותמת?
[אם חותמת הכתב על החותם אמור להיות הפוך].
צופה_ומביט כתב:לולא דמסתפינא הו"א שצודקים הכותבים לעיל שהר"ת הוא "בר מינן" ו"לא כהתה עינו ולא נס ליחו", ומדובר במטבע שנהגו (אולי באיזה מקום) לכסות בו את עיני הנפטר.
צופה_ומביט כתב:לולא דמסתפינא הו"א שצודקים הכותבים לעיל שהר"ת הוא "בר מינן" ו"לא כהתה עינו ולא נס ליחו", ומדובר במטבע שנהגו (אולי באיזה מקום) לכסות בו את עיני הנפטר.
איש_ספר כתב:צופה_ומביט כתב:לולא דמסתפינא הו"א שצודקים הכותבים לעיל שהר"ת הוא "בר מינן" ו"לא כהתה עינו ולא נס ליחו", ומדובר במטבע שנהגו (אולי באיזה מקום) לכסות בו את עיני הנפטר.
יש"כ. בעבר היה מנהג שכזה במקומות מסוימים.
עקביה כתב:האותיות בעיגול סביב יכולות להיות ראשי תיבות של - לא כהתה עינו ולא נס לחה.
לי א רוזן כתב:עקביה כתב:האותיות בעיגול סביב יכולות להיות ראשי תיבות של - לא כהתה עינו ולא נס לחה.
שאלה שלא מענין האשכול, האם והיכן ראינו נקודה לסמן קצר התיבה (ע.ד. זה)?
צופה_ומביט כתב:אחרי חיפוש מצאתי עכשיו דבר שיכול להסביר גם את המתכת וגם את האות ג המתנוססת במרכז, ובזה יובן הכל (עכ"פ כהשערה כמובן).
מתוך מנהגי שבע הקפות למת כמנהג בני בוכארה:
לפי זה י"ל שהיו מקומות שעשו עבור כך [לא סתם חתיכות מתכת אלא] ג' מטבעות מיוחדים [וכנראה יועדו גם לשימוש חוזר], מסודרות לפי סדר המתכות זהב כסף ונחושת, וכדי לא לטעות בסדרן כתבו עליהן א -ב - ג , ולפנינו מטבע ג'.
חד ברנש כתב:האם מאיר בניהו, בספרו 'מעמדות ומושבות' (סה"ז להרב יצחק ניסים), לא כתב בעניין הנחת המטבעות על עיני המת?
חד ברנש כתב:אולי יעזור:
(החפץ הטקסי החסידי, ע"ד, א, עמ' 222. ועי' שם בעמודים הקודמים).
הכוונה, מן הסתם, לאשכול זה. הלא כן?חד ברנש כתב:נזכרתי בדרשה המפורסמת על תחיית המתים לבהמות. מי זוכר?...
איש_ספר כתב:ובכן טעות רבותי
התמונה שקיבלתי עובדה בפוטשופ.
אכן מדובר בחותמת ולא במטבע.
החותמת נמצאה ע"י תייר בתוך עפר בסביבות גרודנא.
הנה תמונה של החותמת
לבי במערב כתב:הכוונה, מן הסתם, לאשכול זה. הלא כן?חד ברנש כתב:נזכרתי בדרשה המפורסמת על תחיית המתים לבהמות. מי זוכר?...
חרט כתב:לי א רוזן כתב:עקביה כתב:האותיות בעיגול סביב יכולות להיות ראשי תיבות של - לא כהתה עינו ולא נס לחה.
שאלה שלא מענין האשכול, האם והיכן ראינו נקודה לסמן קצר התיבה (ע.ד. זה)?
כמדומה שכבר נידון כאן באיזה מקום.
ובקצרה: זה התחיל עם נקודות מעל האותיות, לסמן שזה ר"ת. בהמשך, כנראה מסיבה טכנית, הוצבה הנקודה בין האותית.
כדרכם של ענינים אטימולוגיים, אכן - ככל הזכור לי - הנוהג הספיק לחדור לשפות זרות, ו(במקביל) להעלם מלשוננו, כך שכיום השימוש בו עושה את הדרך ההפוכה.פרנקל תאומים כתב:הוא טען שהסימון ע''י נקודות מקורו בלתי טהור משפות נכריות.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 488 אורחים