מהו המקור בדברי חז"ל שמספר שבע הוא מהספר שמורה על דרך הטבע - ומספר שמונה מורה על למעלה מדרך הטבע - ומהו הטעם לזה?
תודה רבה!!
כדכד כתב:לכל דבר גשמי יש ששה צדדים: ד' רוחות, למעלה ולמטה ויש גם את הדבר עצמו
לכן שבעה מסמל דבר טבעי
אגב, העולם נברא בששה ימים ולא בשבעה
כן מסתבר כתב:כדכד כתב:לכל דבר גשמי יש ששה צדדים: ד' רוחות, למעלה ולמטה ויש גם את הדבר עצמו
לכן שבעה מסמל דבר טבעי
אגב, העולם נברא בששה ימים ולא בשבעה
תמיהני שלא שם מר ליבו אל דברי עצמו.
העולם הוא חפץ גשמי שיש לו 6 צדדים, ולכן נברא ב6 ימים. ושבת הוא הדבר עצמו.
דברים אלו פשוטים בספרים העוסקים בענינים אלו, כמו ספרי מהר”ל שציינתם.
ביום השביעי כטוב לב המלך ביין (אסתר א, י) וקשה למה הוצרך לכתוב ביום הז' יהיה איזה יום שירצה ונראה שבא לומר כי כל עניין המגילה הזאת לא היה במקרה רק כל דבר היה כאשר ראוי להיות כי השביעי ראוי שיהיה טוב לב המלך כי ראוי היום הזה בעצמו על השביעי ביין וזה כי שביעי הוא מלשון שביעה מפני שמספר הזה יש בו שביעה ואין בו חסרון וזה בארנו בכמה מקומות (גבורות ה' פרק מו, ע) כי הגוף הגשמי יש לו ששה צדדין הם המעלה והמטה וד' רוחות ועדיין אינו שבע כי עוד יש בו שביעי והוא כנגד נקודה האמצעי ואז המספר הזה שבע שהוא נגד ששה צדדין והאמצעי בניהם ואין עוד חסרון ולכך הש"י השלים את עולמו ביום הז' שאז היה העולם שבע ושלם ולא היה עוד חסרון
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 19 אורחים