נוסח הסעיף
"ככל שהרוכשים יבקשו יתווסף סעיף היתר עיסקא
ובלבד שאין בנוסח זה לפגוע בזכיות החברה או הרוכשים"
[ח"כ הרב יעקב אשר, הצליח לשנות את הנוסח לרוכשים החדשים ]
מה הדין מי שחתם חוזה אם הסעיף הנ"ל
ר_חיים_הקטן כתב:(ראיתי את הנוסח הנ"ל במסמך הזה https://lamishtaken.omarim.net/wp-conte ... 4-1944.pdf בעמ' 38).
אחדאחד כתב:נוסח הסעיף
"ככל שהרוכשים יבקשו יתווסף סעיף היתר עיסקא
ובלבד שאין בנוסח זה לפגוע בזכיות החברה או הרוכשים"
[ח"כ הרב יעקב אשר, הצליח לשנות את הנוסח לרוכשים החדשים ]
מה הדין מי שחתם חוזה אם הסעיף הנ"ל
הרב יהודה גליס שליט"א, דיין ומו"צ בבד"ץ ברית פנחס לענייני ריבית כתב:שלום וברכה
אכן, סופו של הסעיף מבטל את תוכנו של ההיתר עיסקא, כיון שהוא מונע מלשנות את מהות העיסקא, שיהיה בה מחצה פקדון, עם אחריות על הנותן.
ניתן לכתוב נוסח חילופי (הוסכם בעבר ע"י עו"ד): ביחס לחיובי ריבית הקבועים בהסכם זה, וביחס אליהם בלבד - יחול "היתר עיסקא" ברית פנחס, וזאת ככל שאיסור נטילת ריבית חל על המוכר כתאגיד עפ"י ההלכה היהודית. מובהר כי היתר העיסקא נערך על מנת למנוע איסור ריבית עפ"י ההלכה היהודית, ולמטרה זו בלבד, ואין באמור בו כדי להשפיע ו/או לשנות מכל התחייבויות הצדדים עפ"י הסכם זה, מלבד הסעיפים המתייחסים לאיסורי ריבית.
אמנם במקרה זה, שהחברה חתומה על היתר עיסקא כללי, כפי שהבאת את המסמך, הרי שהוא גובר על החוזה, כמפורט בו.
אולם הוראת הרבנים שליט"א לכתחילה לחתום על היתר עיסקא באופן פרטי, ומכיון שהחוזה כבר נחתם, יש לבקש מהעו"ד שיצרף סעיף זה לחוזה, ויבטל את הסעיף הקודם (14.6), ויחתמו על כך העו"ד והרוכשים.
בהצלחה
הוה אמינא כתב:אין כאן המקום לצטט
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 557 אורחים