ברסלב כתב:אבל בשנאת הרשעים, אין בו אסור, אלא מצוה לשנאתם אחר שנוכיח אותם על חטאם הרבה פעמים ולא רצו לחזר בהם שנאמר (תהלים קלט כא) הלא משנאיך יי אשנא ובתקוממיך אתקוטט.
מקור, ספר החינוך-רלח. שלא לשנא אחים.
ברסלב כתב:רבי אברהם, כבודו נכנס לדון מהו חילוני
היא שיחתי כתב:מה פירוש המילה? יתכן שהוא מלשון חולין היינו שאינו קודש, אך מצאתי בזה מקום מסויים שפירושו הוא אחר
כמו"כ מה המקור/פעם ראשונה בה הוחל להחיל שם חילוני על שאינו שומר תומו"צ?
ברסלב כתב:ראה היטב שהדו שיח עם הרב לייטנר היה בזה, האם ראוי לכנותם חילוני לרשעים החופשיים מן המצוות.
לייטנר כתב:ברסלב כתב:ראה היטב שהדו שיח עם הרב לייטנר היה בזה, האם ראוי לכנותם חילוני לרשעים החופשיים מן המצוות.
כתבו עלי בפורום הרבה דברים, ואני בכלל לא ידעתי שאני כזה...
בתגובה לדבריך הבוטים (וכן, לומר שלחיות בארץ ישראל תחת שלטון יהודי, חמור ככל שיהיה הוא 'בגלות', זה דברים בוטים), הזכרתי את דברי החזו"א. לא נראה לי שנפתח כאן דיון.
ברסלב כתב:
הרב לייטנר ידידי היכן ראית דברים בוטים? בסה"כ ובכנות באתי להסביר מדוע החזון איש טוען שהיום אין מורידין, ועל זה קאמר שהתועלת של מורידין, הוא כדי לסלק את הרע, והיום זה עובד הפוך, ואין בידינו לעשות כן, בארץ ישראל. וגם לא בווילנא.
וכפי הנראה החזון איש כותבו בא"י שהרי בווילנא אילו היו עושים מורידין, השם ישמרנו.
אלף פעם מחילה אם נפגעת מדברי.
בכנות דיברתי לפשט בחזון איש ותו לא מידי.
ברסלב כתב:נכון להיום בהיות שאנו בגלות אצל הציוניום.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 226 אורחים