הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' מרץ 07, 2012 4:12 pm
ייש"כ.
להערה ג- למה לא נאמר שפורים יתקיים, אך לא מתנות לאביונים, כי לא יהיו אביונים?
להערה ד- וכי אצל אותו רשע נהגו להתחיל מן הצד כד"ת? כוונת חז"ל לומר שבנימוסי הגויים מתחילים מהחשוב גם בד"נ, ואותו רשע קפץ בראש, דלא כמדת ד"א אצליהם.
להערה ז- נדון מפורסם בפוסקים.
להערה יג- וכי אותו רשע חשש לשיטת הרמב"ם?
להערה יד- מה עניין דברי מרן הח"ח לגבי חיובם של גבאי צדקה לדין הנוגע לעני עצמו?
להערה טו- "דלא אכלי מינן" בגלל מאכלות אסורים ול"ד בגלל בישולי גויים.