מורה צדק כתב:מצד אחד הוא מתייחס בזלזול לחומרא החרדית והבני ברקית כביכול, ומצד שני הוא מציע פתרון.
מורה צדק כתב:שמעתי שבעיר טבריה יע"א החליפו להם השעונים, וא' אמר לי שהוא שבר את השעון והעירייה החזירה את השעון הקודם, ולטענתו כך קיבל הוראה מרבנים בעיר ומכמה רבנים שהסתובבו בכוללים (מחמת חוסר האמון אני לא מציין את השמות שהוא הזכיר, ובפרט שידוע לי על א' מהם שיש לו בעלות בחברת אדג, המייצרת שעונים כשרים).
האם מותר לעשות כן? לגזול את העירייה בשביל למנוע (ספק) חילול שבת?
בברכה המשולשת כתב:מורה צדק כתב:שמעתי שבעיר טבריה יע"א החליפו להם השעונים, וא' אמר לי שהוא שבר את השעון והעירייה החזירה את השעון הקודם, ולטענתו כך קיבל הוראה מרבנים בעיר ומכמה רבנים שהסתובבו בכוללים (מחמת חוסר האמון אני לא מציין את השמות שהוא הזכיר, ובפרט שידוע לי על א' מהם שיש לו בעלות בחברת אדג, המייצרת שעונים כשרים).
האם מותר לעשות כן? לגזול את העירייה בשביל למנוע (ספק) חילול שבת?
א. זה לא גזל מהעירייה אלא גזל מהציבור (זה כספי ציבור לא כספים פרטיים של אנשי עירייה).
ב. מצאנו מחלוקת על להזיק ממון חבירו לאפרושי מאיסורא (קשור למח' הקצות והנתיבות לגבי לולב וכו' עד שתצא נפשו), וכן קשור להא דרב אדא בר אהבה.
ג. אם כמו שנאמ ר אפשר לבקש שלא יחליפו, מעיקרא, בוודאי שאין היתר להזיק.
אפרקסתא דעניא כתב:מה הקשר בין בעיית המשאבה לבעיית מד המים?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ו־ 123 אורחים