בנשק כתב:לגבי מה שדנו הקודמים בשיבוש לה"ק לשפת ארמי, הנה זה נגד גמ' ערוכה בסנהדרין דבל' ארמי נברא העולם.
נויירא כתב:אין לי אלא להצטרף לדברי מנחם ושאחריו, רבים הם ההוכחות לכך, הרבה מאד משפטים אינם מסתדרים כך.
ורק אוסיף שבכך שגה כותב המאמר בשלהי דעת מקרא בראשית, שהאריך בכך שציטוטי הדיבור בתורה הינם פיוטיים [האריכו בכך רבים], ומאחר ואין שום הגיון שבשיחה רגילה היו בנ"א אז משתגעים להתפייט בכל משפט [כפי שהניח הכותב בדעת מקרא], ומלבד שהפיוטיות הזו תואמת לסוג הפיוט שבשאר התורה, ולא שבספרות המזרח הקדום [...., לא זוכר איפה היה המאמר על כך], אלא הוא בהחלט עיבוד של התורה [ה'/ הנבואה / משה, אכמ"ל], ודלא כפי שהניח הכותב בדעת מקרא שאכן כך היתה שפת הדיבור שם.
קונה הכל כתב:בנוגע ל'יגר שהדותא' מובא בספר 'חנוכת התורה' בשם גליא רזא, שאלו אכן מילים בארמית,
מנחם כתב:באמת לא משנה לנו מה אמר אבימלך! מעניין אותנו מה התורה אומרת שהוא אמר!
ולגבי 'יגר סהדותא' (שזו הפעם היחידה שהתורה מצטטת בשפה אחרת), כנראה שמעניין אותנו גם הארמית (או שמעניין אותנו שגם לבן קרא לגל 'גלעד' בשפתו).
zsg כתב:ומצינו בתורה כמה פעמים לשון ארמית כגון לבן קרא לגל האבנים "יגר סהדותא" * ויעקב קרא לו גלעד
שבטיישראל כתב:zsg כתב:ומצינו בתורה כמה פעמים לשון ארמית כגון לבן קרא לגל האבנים "יגר סהדותא" * ויעקב קרא לו גלעד
איפה מצינו בתורה עוד "כמה פעמים" לשון ארמית ?
[*שהדותא ולא סהדותא]
צוציק כתב:וכמובן יש להוסיף את דברי האבן עזרא בפרשת שמות בקריאת שם משה ע"י בתיה בת פרעה:
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 207 אורחים