תוך כדי דיבור כתב:מסתמא כוונתך לסעודה שלישית, כי על סעודת הליל והיום הרי אין שאלה (אם לצורך עריכת השלחן לסעודה הבאה, ואם מפני שודאי אין זה מכבוד שבת שיישארו על השלחן שאריות הסעודה, ופשוט).
אם כן באמת לא מובן למה מוחזק אצלכם שאין בזה משום טירחא מקודש לחול, הרי בפשטות יש ויש. ובהגהות 'ביצחק יקרא' לגר"א נבנצל (סי' שכ"ג) כתב שיש להתיר ההכנסה למקרר כדי שלא יתקלקל האוכל (והוסיף "או מיץ קר כדי שלא יתחמם", ולא זכיתי להבין איזה קלקול יש בזה, וממ"נ אם עוד אפשר שישתמש בו בשבת ודאי מותר, ואם א"א א"כ זהו טורח לצורך חול בלבד).
תוך כדי דיבור כתב:אם האוכל עלול להתקלקל, ובמקום קלקול לא אסרו בכזאת (כן כתב הגרא"נ הנ"ל).
השאלה היא אם בורר זה עם היד או עם העין כי כל בורר יש תיאום עיין יד ואתה בורר עם העין ואח"כ לוקח עם היד ודו"קברזילי כתב:נראה כי כוונת האוסרים באופן שהמקפיא עמוס במוצרים זה על זה בערבוביא, וצריך לברור את שקית החלות מתוכם.
אם המקפיא מסודר, וניכר מיד בלא שום עיון היכן החלה, אכן אין בזה משום בורר כמדומה.
ישראל הר כסף כתב:תמיד אחרי הסעודה אני מכניס את ה'שאריות' למקרר ליום ראשון (כנהוג...)
למה אין בפעולה זו איסור מכין משבת לחול?
שאלתי ונעניתי כי אין בפעולה זו הכנה לחול, אלא זהו מקומו של האוכל.
מכיוון שלא זכיתי להבין תשובה זו אני שואל את חבירי חכמי הפורום מי יוכל להחכימיני.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 149 אורחים