בשלחן ערוך דפוס ראשון, ונציה שכ"ה, סימן תכ"ה (שים לב לסעיף ב'):
לעומת זאת, מספר שנים לא רב אחרי כן, בדפו"ר של הגהות הרמ"א על השלחן ערוך בשלימותו, קראקא של"ח, נשמט כל סעיף ב' ! מיד אחר סעיף א' עובר לסעיף ג'.
ועפ"ז נשמט ברוב רובם של הדפוסים עד לימינו !
(ותודה לר' "חיס" שהעירני שבדפוס ונציה שנ"ח מופיע סעיף ב')
לא זו בלבד אלא, עיין בדבריו של ה"ברכי יוסף" שם (אות ב'), שכתב:
ובשני קורא מפטיר וכו'. ובחתימה לא יזכיר של ר"ח. הרשב"ץ בתשובה הנז'.
והוא הוא בדיוק דברי הש"ע ! אלא שכאמור לא עמד לפניו שנשמט בדפוסים.
ולא זו בלבד.. עיין ב"כף החיים" שם (אות ז'), שאחר שהב"ד הברכ"י הנ"ל כתב:
ולא זכר שכן הוא בהדיא לעיל בשלחן ערוך סימן רפ"ד סעיף ב'.
וגם הוא לא עמד לפניו דפו"ר של הש"ע, בו מבואר במקומו כאן.
והעיר ידידי הנ"ל:
וכנראה שסעיף זה נשמט מרמ"א עצמו, דאל"כ לא היה צריך לכתוב כאן בסעיף א': "ואם מזכיר של ראש חודש עיין לעיל סימן רפ"ד".
מענין לבדוק הדבר בש"ע קאבלי שכ"ז, אם כבר שם נשמט סעיף זה, נוכל לומר שכאן בסימן זה, עמד לעיני הרמ"א מהדורות שכ"ז, ועל פיה כתב הגהותיו.
[ראה במבוא של מכון ירושלים לאו"ח עמ' 31, "יש רגלים לסברא שהיתה זו מהדורת שכ"ז בדפוס די קאבלי, אך אמת מוכרעת אין לנו, כי לעיתים בדיקת המקורות מוכיחה את ההפך"].